Thursday 2 January 2014

BFF UNTIL JANNAH


Assalamualaikum

Harinie aku nak bercerita tentang BEST FRIEND FOR EVER aka BFF. Sape tak dew BFF bagitaw aku ? meh nak jadi BFF korang. haha :D semua orang ada BFF kan ? termasuk aku. Bff nie ibarat sahabat yang sentiasa ada time kita susah senang, time kita jatuh dan dia lah kadang kadang membangkitkan balik semangat kita selain family kita kan ? orang pernah tanya aku antara sahabat dengan bf ko pilih yang mana ? klau aku laa kan, aku pilih sahabat lagi daripada boyfriend. yelaa sahabat kalau pergi dari hidup kita susah nak cari lagi seperti bff yang ada sekarang nie kan ? boyfriend ? kita boleh cari lagi kan and belum tentu bf sekarang nie adalah bakal imam kita suatu hari nanti ? betul tak ? Nie aku ada beberapa keping gambar yang nak dikongsi dari form 5 sampai sekarang.






Time nie baru habis SPM, baju pun tak bertukar lagi. hahaha. excited sangat da habis belajar kan time nie. Masa nie tahun 2011, rasa macam da lamaa sangat. Rindu sebenarnya time sekolah dlu, rindu cikgu cikgu rindu dekat semua aktiviti dekat sekolah. Dulu punya la excited nak habis sekolah, bila da habis rasa mcm nak prgi sekolah balik, nak lalui balik semua pengalaman tu. Okei kat atas tu BFF aku masa sekolah, diorang semua nya kepala gila gila. sbenarnya ad lagi tapi yang lain tak datang. Yang sebelah kanan tu mina, Fatin, Sarah, aku, mcyen and haikal.







 Nie Gambar time pergi Kbmall haritu 2013, boring punya pasal lepak laa kerja nya. Nie mina aka BFF aku, aku kenal dia masa form5 dia baru masuk sekolah aku dlu. Haha, student baru kot time tu. First dia masuk aku tak bertegur pun ngan dia, entah laa kenapa. hahaha. First masuk dia nie pemalu laa, hahaha, hari kedua skolah cehh da tunjuk belangg, ape satu kepala jugak dengan aku. hahahha. tapi dia lagi teruk suka sangat ajak aku ponteng kelas. hahaha. Nakal gilaa time sekolah dlu. Dia nie ibarat kakak aku laa, aku bgtaw jew dia nak ape nak mkn ape dia belanja :p kekadang aku sampai ambil kesempatan kat dia. Hohoo, jahat gilaa aku. Tapi aku tetap sygg diaa, sygg sesangat. Now 2014 persahabatan aku ngn dia da masuk 4 tahun, hope kami terus bersahabat sampai bila bila. Amin




                                                    



Oke yang nie pulak, Sarah Thania Bt Basri. Yang kecik niee, yang paling gila gila gilaa BFF yang pernah aku jumpa. Serius aku memang sayang gilaa kat dia. Macam mna aku tak sayang dia, aku da kenal ngan dia da brkawan dengan dia dari darjah 6 hingga sekarang da 9 tahun aku berkawan dengan dia. Menangis ketawa aku dengan dia jew. Tempat aku luah kan perasaan aku dia jew. Bilaa aku nak dgr pendapat diaa jew yg slalu sudi bg nasihat dekat aku, bila aku buat keputusan salah dia marah marah aku sampai kekadang aku menangis di buatnya. hahaha. Gilaa, serius perempuan ini memang gilaa. Masa sekolah dlu, BF aku pun kekadang jadi bf dia, and bf dia kekadang jd bf aku, hahaha, jahat glaa kan ? Tpi time tu time kami nakal nakal, sekarang da besar da pndai pikir da pun. Tp tu semua jadikan kami satu kenangan yang paling kelakar. hahaha. Ingat lagi time dlu bila aku nk prgi smbung bljar kt KL dlu, dia siap menangis siap blikan aku anak patung lagi suruh ingt kat dia and pesanan dia dekat aku jngan cari BFF lain selain dia. hahaha, smpai sekarang aku takdew bff lain selain diorang berdua tu. Jahat ! 




Okei nie pulak aku nak crita pasal anak kawan aku. Kawan aku Fatin Nur Asyikin. Tak sangkaa kawan aku yang nie sorang da kawen, nama anak dia panjang aku lupaa tapi nma last Mikhail. Cantikkan ? Semoga kau jadi seorang ibu dan isteri yang berjayaa sayang. Love u So much Tyn.

Sahabat bagaikn tempatku berteduh.
bila diriku terkena air mata dalam kesedihanku,
disanalah diriku bisa berbagi dalam hidupku, yang tak pernah aku dapatkan d’tempat lain.
hanya sahabatlah yang mampu mengerti dan pahami,
apa yang sedang aku alami saat ini.

Tanpa sahabat.
bagai jiwa yang terlepas dari ragaku.
membuat ragaku tak mampu bergerak dalam setiap langkahku.
persahabatan ini kan abadi.
meski didunia nih tak kan ada yang abadi.

I LOVE YOU SAHABAT :*




0 000 Pengomen Hebat:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright 2012 © Reserved to Bieysha Story Design By Cik Nurfarah